Become our partner

No doubt you know our organization from one of our many activities: blood collection, first aid at events, immediate disaster assistance, .... Our mission is to help others.

Die grote bekendheid bij het brede publiek is een troef én onze grootste uitdaging. We staan er wanneer nodig - dat doen we, elke keer opnieuw. Dat is niet vanzelfsprekend. Om die steun te kunnen blijven bieden op cruciale momenten, rekenen wij op de steun van particulieren en organisaties. Door een langdurige samenwerking met ons aan te gaan, bied je ons de mogelijkheid om te blijven investeren in onze werking en in de opleiding van onze 13.000 vrijwilligers.

Partnerships

Via een partnership met Rode Kruis-Vlaanderen profileert jouw organisatie zich als een maatschappelijk en sociaal geëngageerde organisatie. Je hebt daarbij de keuze uit verschillende mogelijkheden: 

  • Partner: als partner van Rode Kruis-Vlaanderen doe je een eenmalige gift vanaf 75.000 euro. Deze wordt ingezet voor onze verschillende activiteiten.
  • Structurele partner: ga met ons een samenwerking aan over meerdere jaren (minimaal 3 jaar). Vanaf 50.000 euro per jaar word je één van onze structurele partners.
  • Partnership op maat.

Contact us and together we'll see what we can do for each other.

Contact us at relatiebeheer@rodekruis.be or at 015 44 39 97.

If I had to describe you in one sentence, I would say the Red Cross, which is professionally run warmth in society.

Jannie Haek

Gedelegeerd bestuurder Nationale Loterij

Onze structurele partners

National Lottery

Dankzij haar spelers helpt de Nationale Loterij  jaarlijks de algemene werking van het Rode Kruis-Vlaanderen financieel te steunen. De Nationale Loterij is dan ook een structurele partner van Rode Kruis-Vlaanderen. Met hun trouwe steun kunnen we de werking van onze organisatie garanderen: meer mensen zelfredzaam maken, meer levens redden en kwetsbare mensen in onze samenleving helpen.

Delhaize

Delhaize strives to promote the health of Belgians. In this mission, they find a reliable partner in the Red Cross. Delhaize helps the Red Cross through financial and material support. The supermarket chain also organizes actions together with the Red Cross, making it easy for shoppers to support the Red Cross in a healthy way. In short, a healthy partnership between two strong organizations!

Financial support

BNP Parisbas Fortis

BNP Paribas steunt verschillende initiatieven met een positieve impact. Voor Rode Kruis-Vlaanderen creëerde de bank een beleggingsfonds waarbij een deel van de omzet naar vakantiekampen voor maatschappelijk kwetsbare kinderen gaat. Vaak hebben deze kwetsbare kinderen het niet alleen financieel moeilijker, ook sociaal blijven ze aan de zijlijn staan. Dankzij deze steun kunnen deze kinderen, net zoals andere kinderen, ook echt van vakantie genieten: spelen, ravotten en zich uitleven.

Actions and collaborations

Tien Sugar Refinery - SESVanderhave - Citrique Belge

Ken jij de suikercyclus? Rode Kruis-Vlaanderen alvast wel. Drie bedrijven (Tiense Suikerraffinaderij, SESVanderHave en Citrique Belge) zetten jaarlijks samen hun schouders onder de organisatie van een grootschalige bloedinzameling voor al hun medewerkers. Ze sparen hiervoor kost noch moeite en verwennen hun donoren met zuurzoete lekkernijen. Tiens bloed smaakt zoet ;-)


   
Kingslize Premium Pizza

De Rode Kruiseindejaarscampagne van 2020  'Ik geef omdat ik om je geef' inspireerde Kingslize Premium Pizza om een actie te lanceren: per verkochte kingsize pizza werd 1 euro aan Rode Kruis-Vlaanderen geschonken. Dat werd door Kingslizeklanten maar liefst 10.171 keer gesmaakt! Dankij deze gift van Kingslize Premium Pizza kan het Rode Kruis blijven klaarstaan om te helpen.


   
Kellogg

Al meer dan 20 jaar trainen de coaches van Rode Kruis-Vlaanderen eerste hulpverleners bij Kellogg op een innovatieve manier. Er wordt actief getraind in het bedrijf waarbij reële situaties worden gesimuleerd, zodat er adequaat kan opgetreden worden in het geval van een ongeluk of ziekte.


   
Live Nation

Anyone reading Rock Werchter, of course, immediately thinks of festivals, summer and entertainment. But Live Nation is also committed to keeping the blood supply up for the summer. Just on World Blood Donor Day, the 324 donors were the artists of the moment and were able to shine on the main stage after their blood donation. If that's not a fine experience!